söndag 13 mars 2011

Trimmat häcken

Det har jag gjort i flera bemärkelser idag :)
Jag började dagen med ett litet träningspass i vårt "hemmagym". Jag försöker ta ett kort pass (30 minuter) varannan morgon för jag tycker det är lättast att träna på morgonen, då blir det av. Jag ska ju ändå duscha och göra mig iordning på morgonen så det tar inte lika lång tid som om jag ska träna på kvällen. Dessutom snoozar jag på väckarklockan en halvtimme den morgonen jag inte tränar, så det är egentligen ingen effektiv sömntid som går förlorad :) Det är inte så långa träningspass jag kör, men jag orkar helt enkelt inte gå upp tidigare än 5.20 i veckorna, men såhär på helgen passar jag på att köra lite längre pass i lugn och ro, det är skönt! I morgon ska jag visa bilder från träningsrummet, det är inte vackert men det skulle kunna bli...

Efter träningspasset slappade jag hela förmiddagen, så vid tvåtiden fick jag nog av det och behövde röra på mig. Vi gick ut och njöt lite av att det trots allt var vårluft ute (även om det inte syns på bilderna), och jag passade på att klippa häcken på framsidan. Man och barn körde iväg grenar och pinnar. Ovan ser ni en "före-bild".
Så här blev resultatet, det är några meter att klippa...

En vacker gammal järngrind delar av häcken på framsidan av huset.
Tycker den är väldigt vacker trots att den är sliten, men tanken är att vi ska måla den så att den håller i skicket.
Vid carporten har förra ägaren (tillika mina svärföräldrar) planterat buskar. De fick också sig en omgång av häcksaxen när jag ändå var igång.

Hoppas på att buskarna kommer växa sig lite tätare om jag klipper till dem ibland.
Det var min dag det!

1 kommentar:

KristinaW sa...

Snygg grind!