tisdag 8 mars 2011

Semledagen

Hej på er! Idag har det blivit alldeles för mycket semlor... :) Kollegorna uppskattade iallafall semlorna på jobbet, och det gjorde jag med så jag var ju bara tvungen att äta. Sen blev vi bjudna till mina svärföräldrar på semlor i eftermiddags, magen är som sagt full! Men, men, man lever troligtvis bara en gång och då ska man väl unna sig lite (mycket!) av det goda.

Semlebullar bakar jag oftast bara en gång per år, men något jag bakar väldigt ofta är scones. Därför har jag skrivit det receptet på väggen i köket. Vi bestämde oss tidigt för att skriva ett recept på väggen och när vi skulle bestämma vilket var vi överens direkt. Scones på en söndagmorgon är inget ovanligt här. Dessutom är degen perfekt som pizzabotten när man ska göra hemmagjord pizza.
Nu kallar Bygglov!

1 kommentar:

Vit dröm sa...

Skönt med receptet på väggen, slipper man dra fram kokboken;)
Ha en skön kväll!
Kram Anna