söndag 6 mars 2011

Frisk luft!

I dag har det varit ytterligare en fin dag med mycket frisk luft. Jag gick ut vid 10:30 med barnen så mannen kunde få titta på Vasaloppet i lugn och ro. Vi har beskurit färdigt alla äppleträden samt en massa andra träd, buskar och blommor inför våren. Jag tycker verkligen inte om att rensa ogräs, men vår- och höstfixet i trädgården som innebär mer grovrens tycker jag riktigt mycket om. Jag ser fram emot den dagen snön försvinner och jag kan ta fram den elektriska häcksaxen och trimma till alla häckar, sånt trädgårdsarbete tycker jag är kul! Dessutom ger det ju bra vardagsmotion. Det har blivit en hel del fyrhjulingsåka idag med såklart, lite längre turer ut i skogen idag. Riktigt kul!
Efter allt fix i trädgården ställde jag mig en timme i en traktorvag och öste spån som vi kör upp på övervåningen av verkstaden. Vi värmer upp huset med spånet. Det är också bra träning minst sagt att ösa spån, så ikväll är min kropp helt slut. 18:30 kom jag in, så frisk luft det har jag fått. Kommer somna som en stock efter Solsidan ikväll. Hoppas på en lika fin helg om en vecka, för denna har varit fantastisk, kroppen mår bra, trädgården är fin och hela familjen har umgåtts och haft en mysig helg.
Hoppas ni alla har haft en lika bra helg!
Bjuder här på ännu en av de fina bilder som Björn tog hos oss. Tycker den är så fin med det antika skåpet i förgrunden...

2 kommentarer:

carro sa...

verkligen superfin bild! ljustakarna på soffbordet är underbara :)

MINA FINA RUM sa...

tack så mycket! Fattigmanssilverljusstakarna är köpta på Björns marknad...