måndag 14 mars 2011

Träningsrummet

Nu mina vänner får känsliga läsare hoppa över detta inlägget för nu kommer inga vackra eller på något vis förskönade bilder på vårt träningsrum. Men, jag lovade att visa det och det är så här det ser ut:

Bredvid vårt hus....
ligger detta röda lilla hus. Undervåningen består av bodar och garage och på övervåningen har vi vårt träningsrum och gästrum.

Så här ser det ut när man kommer in.
I rummet finns det träningsmaskiner, ett hopplock av överblivna möbler samt en del kartonger och saker som svärföräldrarna lämnat kvar (och förhoppningsvis ska ta bort snart).


Från andra hållet... Maskinparken består av ett löparband, en crosstrainer, en roddmaskin och ett gym som ska monteras ihop.
En tv-hörna för de som sover över eller för barnen när vi tränar.

Anledningen till att det inte är så vackert här uppe är förstås en pengafråga. Jag har en dröm om hur fint det skulle kunna bli. Det är ju ett ganska stort rum med massor av möjligheter. Jag skulle vilja måla väggar och tak för att få bort fjällstugekänslan, och så skulle det vara jättekul att kunna köpa fina möbler och inreda allt. Men att köpa nya sängar, soffor och annat är ju en ganska kostsam historia så tillsvidare får det bestå av ett hopplock av de möbler som blivit över i olika hem. Rummet fyller verkligen sin funktion och jag är glad att slippa träningsmaskinerna i huset. Här uppe kan jag lyssna på hur hög musik jag vill utan att störa någon.
Men drömma kan man ju göra!

Inga kommentarer: