måndag 21 mars 2011

Gräsänka

Hej på er alla!
Idag körde jag min man till tåget tidigt i morse och han kommer vara i Skåne till på torsdag. Så, jag är nu själv med grabbarna bus och försöker njuta av livet ändå :) Förr i tiden hatade jag att vara ensam, vi är väl lite beroende av varandra min man och jag, men nu kan jag faktiskt se lite njutning i att vara själv om kvällarna. Bara det inte överskrider fyra dagar, då är det inte kul längre! För att få tiden att gå har jag jag gjort upp en hel lista med saker som jag tänkte fördriva tiden med, men insåg redan i eftermiddags att den listan aldrig kommer bli gjord... Det började redan på jobbet när jag insåg att jag måste ta med mig jobb hem för att hinna i tid till dagis, kan ju inte ringa mannen och be honom hämta barnen.
Efter dagishämtning åkte jag in till Linköping med barnen för att köpa lite tyg. Har hittat en helt underbar tygaffär som säljer alla möjliga sorters tyger till väldigt bra priser. Köpte alla tyger till barnens Prins John dräkter där.

Det blev 4,5 meter tyg i linne, ett grått och ett vitt. Vad jag ska använda det till får ni se en annan dag :)
Det blev även en grytlapp i vitt och beige. 29:-!

Och så hade butiken tydligen lite inredningssaker också som jag missat tidigare. Köpte den här jättefina asken för tepåsar. Jag dricker ju inte te, men har det hemma för gästers skull och då är det ju kul att förvara det lite fint.
Glaslock.

Ett litet fack för varje sort, tycker den är hur fin som helst. Får nog lära mig att dricka te nu!


Tiden bara rinner iväg om kvällarna. Jag hade planerat in att jag skulle sy, måla, dra målarfog vid alla lister på övervåningen samt hinna med att sova riktigt mycket nu när jag inte har någon att prata med om kvällarna. Nja... hur det blir med den saken får vi se. Ikväll blir det iallafall troligtvis inte många fler knop gjorda, ska ringa mannen och sen kanske, kanske ska jag påbörja mitt syprojekt.
På onsdag kommer det förresten fint folk hit på besök, vem det är får ni veta då ;)

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Man kan verkligen har tankar om att hinna med en massa massa när man är "själv" Men tjopp så har tiden gott!
Må så bra!!

MINA FINA RUM sa...

Ja, visst är det så! :) Men det är bättre det än att man går och längtar ihjäl sig efter den andra och tiden bara står still.

Ha det bra!