söndag 6 mars 2011

Nu är det vår!

Nu har det varit tyst här i två dagar av förklarliga skäl; i fredags var jag så trött att jag gick och la mig så fort barnen hade somnat och igår hade vi att göra hela dagen. Det fanns helt enkelt inte tid för bloggen. Men, nu kommer en resumé från gårdagen:
Det var toppenväder här hela dagen! Det känns nu äntligen som riktig vår. Jag började dagen med ett träningspass i vårt lilla hemmagym, sen var det barngymnastik med barnen. När vi kom hem vid 12 gick vi direkt ut och stannade ute till 16:30. Det var ju så fantastiskt väder och både vi och barnen njöt i fulla drag när vi förenade nytta med nöje...

Vi bestämde oss för att beskära våra äppleträd. Vi har tack och lov bara 3 stycken, det räcker. I vårt förra hus hade vi 8 stycken, då är det inte njutbart att beskära, men 3 stycken är bara kul tycker jag!
Det minsta av träden klart!

En välbehövlig fikapaus, bullar, varm choklad och lördagsgodis.

Ett lite större träd före beskärning.

Halvvägs klart, andra halvan tar vi idag.

När vi klippt träd en stund tog vi fyrhjulingen med kärra och körde iväg grenarna. Sen kopplade vi av kärran och körde en tur hela familjen. Så himla härligt! Vi körde ut på gärdena i långa turer...

Vi körde på små vägar i skogen...

Vårt hus sett från ett gärde. Det blev flera turer mellan trädklippningarna, kul för hela familjen!

När vi gick in på eftermiddagen gjorde min man mat och jag och barnen bakade två omgångar med rågbullar och hålkakor.

Det blev ett gott resultat! Vi har helt slutat att köpa bröd, det smakar ju mycket bättre med hemlagat.
Efter bakning och läggning av barn stod givetvis Melodifestivalen på schemat. Till det gjorde vi marängswiss med hemmagjord chokladsås i. Mums!










1 kommentar:

Vit dröm sa...

Låter som ni haft en toppenlördag! Hoppas söndagen blir lika mysig!
Kramar Anna