onsdag 9 mars 2011

I städtagen

Hej på er!
Jag får så många fina kommentarer angående bloggen och vårt hem vilket är jättekul! Blir så glad för folk som är självsäkra och tror på sig själva så att de kan kosta på sig att berömma andra, det är inte alla som besitter den förmågan... tro mig.
Men, det jag skulle komma till är att det givetvis inte alltid är nystädat och fint hemma hos oss heller. Här växer tvätthögen(arna), leksaker på golven, obäddade sängar och post över halva köksbänken :) Men, det är ju roligare att visa upp lite finare bilder förstås. Tanken med bloggen är ju att inspirera andra och ett sätt för mig att samla bilder för egen skull. Det är jätteroligt att höra när folk berättar att de fått energi och lust att fixa hemma efter att de varit hemma hos oss eller besökt bloggen, det är precis det jag vill!
Idag har vi tagit ett ordentligt städtag här hemma, det behövdes verkligen. När det är fint väder flyttar vi liksom ut och allt här inne blir stillastående förutom diskberget, tvätten och dammet som fortsätter växa... Efter helgens utevistelse ser det minst sagt ut som ett bombnedslag här hemma! Idag har vi plockat, plockat, plockat... sorterat post, bytt lakan och dammsugit övervåningen. Imorgon tar vi tag i dammsugning och våttorkning av undervåningen och så blir det fint lagom till helgen. Det som blir skitigast snabbast här hos oss ser ni nedan:

Köket förstås, men också lilla matplatsen som vi sitter vid när det bara är familjen eller mindre sällskap på besök. Här ser ni hur kök och matplats ligger vägg-i-vägg.
Möblerna vid matplatsen är några favoriter. Det svarta skåpet, kökssoffan och stolarna har jag köpt av Björn.

Matborde har jag köpt i en antikaffär i Vadstena. Jag kom precis när de lastade av det från en lastbil och fick till min lycka köpa det direkt och måla det själv.
Krans, ljusstakar och flaskställ kommer från Björn. Lampan är från Ikea och stolsdynor från Louise Interiör.



Ha en trevlig kväll alla. Själv ska jag krypa till sängs och läsa en bra bok.





4 kommentarer:

Vit dröm sa...

Så underbar bilder!Den där Björn har verkligen mycket fina grejer :)
Vad heter antikaffären i Vadstena om man skulle ha vägarna förbi nångång..?
Ha en skön kväll!
Kram Anna

MINA FINA RUM sa...

Ja, han har mycket fina saker :) Du får åka dit nån mer gång, boka in en kväll med tjejkompisarna.
Affären i Vadstena ligger i en stor ladugård om du kör igenom Vadstena.. Tror den heter Kungsdarby och den ligger utmed vägen på vänster sida när du passerat "city" och kör på vägen mot Ödeshög. De tar tyvärr ganska mycket för sakerna eftersom de själva målar och fixar till dem. Bordet fick jag ganska billigt eftersom det var obehandlat när jag köpte det.
Kram Malin

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åhå! Vilket skåp! Nu hamnar du på min blogglista om det går bra! Kan inte missa nåt härifrån :)

MINA FINA RUM sa...

Lilla kråkslottet: det får du gärna göra, borde fixa en lista jag med... Vilket FANTASTISKT hus du har!!! Lägger till dig i mina favoriter och följer renoveringen. Var ligger detta fina hus?!