torsdag 3 mars 2011

Sommarlängtan - eller iallafall vår

Det är inte bara jag här i familjen som längtar efter sommaren, barnen frågar varje dag om snön snart ska försvinna... Vad härligt det ska bli att kunna flytta ut möbler på altanen igen och sitta där och fika. Då behövs det inte ens sommar, bara vår.
Förra våren fixade min man och den manliga delen av hans familj ett altanräcke åt oss (min födelsedagspresent som jag tidigare berättat om). Så här såg det ut innan.

Och i somras tog vi bort alla buskar framför altanen så att det skulle komma in lite mer ljus och räcket skulle synas mer.
Det var ett slitgöra att gräva upp alla rötter, men vi fick god hjälp av barnen :) Vi lyckades pricka in de varmaste veckorna på sommaren för detta lilla projekt och samtidigt la vi ny sten på hela grusgången. Det var minst sagt svettigt, men har jag bestämt mig för att göra en sak så har jag!


Så här blev det med nytt räcke, utan buskar och om målat hus.

Poolen och "den gula bilen" är det som barnen längtar mest efter just nu. Bilen har vi lovat att ta fram så fort snön är borta, så vad den ständiga frågan varje morgon är kan ni själva lista ut ;)

Inga kommentarer: