tisdag 22 mars 2011

Min dag i bilder

Ytterligare en dag passerat... Har jobbat som vanligt och sen fixat hemma samt varit iväg och handlat mat till en stor fest som vi och ett gäng vänner ska ha i helgen. Det är Afterski-tema på festen så gulaschsoppa och liveband kommer det bli! :)

Här hemma har jag städat och fixat lite. Jag har lastat diskmaskinen full med porslin och annat som står framme på de öppna hyllorna i köket. Det blir ju givetvis lite dammigt med öppna hyllor, men det är enkelt att köra igenom allt i diskmaskinen lite då och då. Vardagsporslinet diskas ändå, annat är det med dessa muggar som bara används ibland.
Och så har jag bäddat rent i sängen. Alltid lika skönt med nytvättade lakan! Har dragit en sväng med dammsugaren också, men den slipper ni se på bild :)

Som jag skrivit tidigare så får jag lite besök i morgon och tills dess har jag förberett en kaka. Vad det är för något i formen får ni se i morgon. Väldans gott är det iallafall!

Tyget som jag köpte igår har jag börjat nåla lite i, men hann och orkade inte mer än så. Hoppas på att få lite tid över i morgon när barnen somnat...

Kvällen avslutar jag med lite egentid som det så fint heter. En bit choklad och en bra tidning. (fråga mig inte varför bilden vänder på sig...?)

Och nej, jag har inte glömt bort mina barn på något sätt. De här sakerna gör jag mestadels när de somnat och vissa saker tycker de är kul att hjälpa till med, som tex lägga tvätt i maskinen och baka. Och så är jag ju kvinna, många saker går att göra samtidigt ;)

Godnatt!

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

Låter som du har hunnit medmycket:)
Hoppas kakan smakade!
Kramar Anna

MINA FINA RUM sa...

Det blir lite gjort iallafall ser man när jag tänker igenom dagen så här. Kakan blev jättegod! :)
kram malin