onsdag 30 mars 2011

Färdigsydd

Igår kväll tog jag tag i sömnadsprojektet som består i att sy tre nya gardiner. Två stycken till hallen uppe och en till Williams rum. Det blir enkla gardiner i linnetyg med knytband. En gardin till hallen blev nästan klar igår (banden sydde jag i eftermiddags), och här ser ni resultatet. Tyvärr hann det blir mörkt ute så bilden gör inte gardinen rättvisa, den ser bättre ut i verkligheten :)

Tidigare hängde Ikeas gamla vita hissgardiner i fönstren uppe på hallen, men de var gamla och började bli smutsiga. Jag slaktade de gamla gardinerna och tog tillvara på pinnarna, enkelt och smidigt! Här ser ni en detalj från vår sak som vi köpte hos Björn i helgen. Det var så skönt väder ute när jag kom hem från jobbet i eftermiddags så hela familjen gick ut och jag passade på att måla ett första lager färg. Perfekt att stå i verkstaden och måla med öppna portar, då kan barnen vara ute och cykla och leka samtidigt. Ni har nog redan listat ut vad det är för något, men ni får se hela i morgon!
I morgon har jag studiedag på mitt jobb och ska vara påläst på delar av nya läroplanen och några kursplaner tills dess, så nu blir det att plugga för min del... Har åkt på bihåleinflammation och försöker därför komma i säng före klockan tio varje kväll och skippar all träning på morgonen, får se hur det går ikväll. Somnar kanske över papprena :)
Godnatt!

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jättefina gardiner du!!
Ännu finare när man vet att dom är hemmagjorda! :)
Ha en fin kväll!