onsdag 16 mars 2011

Onsdag igen

Då var det onsdag igen, veckan rullar på snabbt som vanligt, snart helg igen! :) Har man ett kul jobb och mycket att göra där så bara rinner tiden iväg. Kände mig ganska ensam på jobbet när jag gick genom mörka korridorer i eftermiddags...
Till helgen har jag bland annat inplanerat en kväll med ett gäng "mammor" som ska dricka lite vin och sen gå ut och äta på restaurang, det blir kul! På söndag ska vi och barnen på barnkalas med sagotema, mina barn vill vara Prins John, det är den enda prinsen de känner till och prinsar ville de ju vara när de hörde att tjejerna ska vara prinsessor :) Symaskinen är framplockad!
Nästa vecka ska min man iväg måndag till torsdag och jag blir själv med barnen, och när barnen har somnat blir jag SJÄLV, SJÄLV...! Det händer inte allt för ofta, bara någon fredag eller lördags ibland och då brukar jag städa och sy och bara plocka runt en massa här hemma. Ganska skönt att få göra det ostört ibland. Men nu har jag ju flera dagar framför mig och har redan gjort upp en hel lista i huvudet med saker jag ska göra :) Målarfog, måla lister, städa, tvätta soffor, läsa, sortera alla bloggbilder på datorn, mm. Ja, fyra dagar räcker nog inte till...!

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

Vad mysigt med tjejträff och kul för barnen med sagokalas:)
Har en fråga om den där mjölkchokladtårtan, brukar du vispa äggvitan med elvisp till botten?
Kram Anna

MINA FINA RUM sa...

hej

ja jag brukar vispa med elvisp, men inte så att det blir hårt skum utan en slät vit smet bara. Den är ju så god!! :)

kram malin