lördag 26 mars 2011

Förändra med tyg

Helgen är fullspäckad med aktiviteter, så det blir nog inte något sytt den här helgen. Tyget ligger kvar på bordet där jag lämnade det och jag hoppas att jag snart får tid att ta tag i det.
Det är mycket man kan göra med tyg, även om man som jag inte är någon duktig sömmerska.
En gammal flätad korg blev en bra leksakskorg efter att jag sytt ett innanmäte av tyg.


Fast när jag sydde innanmätet var det för att förvara barn i korgen :) Ett väldigt bra sätt att få med sig små tvillingar upp och ner för trappan eller vart jag skulle, och de tyckte väldigt mycket om att sova tillsammans i sin korg.

Kuddar till soffan och större sittkuddar har jag knåpat ihop.
Och i Williams rum gjorde jag en enkel tavla med belysning bakom av ett stycke tyg.

Och så har jag sytt ett lektält som hänger i Williams rum. Ja, det finns mycket man kan göra med tyg! Och inte behövs det några större sömnadskunskaper heller. Själv har jag alltid valt träslöjd i skolan :) Det gäller bara att vara lite påhittig.
Ha en bra helg!

Inga kommentarer: