tisdag 28 juni 2011

Sommar och sol

Idag och igår har det varit riktig värmebölja här! När jag kollade termometern i eftermiddags var det 30 grader i skuggan, så det har bara varit sol och bad i två dagar nu. Idag hade jag dessutom sällskap av vår trevliga granne och hennes dotter, då springer tiden iväg ännu fortare.

Man blir riktigt bortskämd av att ha egen pool, aldrig trodde jag att jag skulle kunna uppskatta den så mycket! Det är så smidigt att kunna dra sig till skuggan på altanen när det är dags för lunch, och så är det väldigt bekvämt att ha tillgång till mat, toalett och barnens leksaker samtidigt som man har tillgång till bad. I morgon ska vi följa med mina svägerskor till en strand, ska bli kul att se hur bekväm man blivit här hemma :) Nu ska jag packa handdukar, filtar, badkläder och leksaker att ha med imorgon, kommer säkert glömma något nu när jag vant mig att ha allt nära till hands...

Igår lyckades jag tappa vår fina kamera nerför en trappa så den gick sönder :( Så nu blir det att leta fram gamla bilder till bloggen eller ta med mobilen, måste se till att åka in till stan och lämna in den men det är inte så lockande i den här värmen. I kväll har vi åkt en lång tur med caben till ett naturreservat, känns som att vara utomlands! På vägen hem stannade vi och åt glass och njöt av att ha sådan värme klockan 21:30.

God natt! Kram Malin

Inga kommentarer: