lördag 11 juni 2011

Intensiv lördag

Idag har det varit en intensiv dag, med det gillar jag! På förmiddagen var vi 13 barn och lika många vuxna här hemma hos oss för att avsluta terminens barngymnastik. Tanken var att vi skulle bada och fika ute, men vädret var inte 100. Det var ganska kallt ute, speciellt efter ett dopp i poolen, så det fick bli fika inomhus istället. Det gick bra det med, vi fick plats och barnen lekte för fullt och kakorna räckte och blev över :)

Efter kakorna tog vi en tur in till Linköping. Återställare och tapetklister inhandlades så nu kan vi börja fixa på Willaims rum! När vi kom hem var det ganska bra väder så vi bestämde oss för att fixa utomhus istället. Ett projekt blev grusgången som ni ser på bilden ovan som behöver rensas (evighetsprojekt). En hel del har blivit klart under kvällen och vi fortsätter i morgon.
Sen fick jag lite mer energi och klippte gräset, när jag gjorde det och körde förbi häckarna insåg jag att det var läge att klippa dem också så häcksaxen åkte fram och jag fick jobba bort några av kakorna jag stoppat i mig :)

Sidorna går bra, det är uppe på det är jobbigt! Får se hur jag känner mig i armarna i morgon...

Så här såg häcken ut innan saxen åkte fram...

Och här är den jämn och fin :)

Känner mig mycket nöjd över att vi hunnit med så mycket idag! I morgon hoppas jag på att hinna rensa det sista på grusgången, klippa häcken på baksidan av huset och kanske påbörja tapetseringen på Williams rum. Det får bero på vädret. Synd bara att vi inte hunnit allt detta utomhus innan gästerna kom idag... Men så är det, det har regnat mycket i veckan så det har inte varit läge att fixa ute.

Ha en fin lördagkväll, nu är det dags för mig att äta lite, kakorna börja försvinna från magen nu :)

Kram Malin

Inga kommentarer: