söndag 5 juni 2011

Omplantering

Vilket väder vi har haft idag igen! Vi har varit hemma hela dagen och latat oss i solen, badat och grillat. En av de få ansträngningar vi gjort är att plantera om tomaterna så att de får stå i enskilda krukor. Hoppas att de tar sig. Om inte annat är de iallafall fina att se på i köket oavsett om det kommer tomater eller ej.
Det blev några stycken i köket...




... och några stycken fick stå på barnens skrivbord för att få plats.


Vi har totalt vänt på dygnet nu när vi är lediga och det är så varmt på kvällarna. Tack och lov har vi barn som sover länge på morgonen om de är uppe sent på kvällen. Idag fick vi sova till klockan 10 :)


Ikväll följde jag med min svärmor och provkörde en bil hon är intresserad av att köpa. De som ska sälja bilen har en lite inredningsbutik, eller en bod på tomten med inredning i, som vi fick titta in i. Jag köpte en matta i ljusblått och vitt till sonen som så gärna vi ha ljusblått i sitt rum. Så nu är det nog bestämt att det blir en framtida tapetsering när vi har ork och tid, måste sätta upp återställare på väggarna innan vi kan tapetsera. Men han blev glad över mattan så länge iallafall! Bilder kommer senare.




I morgon ska vi åka och köpa en bil, tjoho som jag har längtat. Vi har efter många nätters velande fram och tillbaka bestämt oss för vad vi ska ha för bilar, (mannen har sålt sin och jag säljer min på tisdag), och den första ska vi köpa i morgon. En cab blir det!


Kram Malin

Inga kommentarer: