söndag 12 juni 2011

Mål uppnådda!

Hej!

Jag hoppas ni ser skillnad på bilden ovan och bilden på grusgången i förra inlägget. Rensandet tar ju aldrig slut, men nu är den klart bättre!
Och som jag önskade hann jag klippa häcken på baksidan idag också. Armarna kändes lite stumma från igår, men det gick bra. Det är riktigt kul att gå loss med häcksaxen, mindre kul att rensa efteråt bara men där har jag god hjälp an man och barn som kör iväg allt med fyrhjulingen.

Tomten känns mycket större när gräset och alla häckar och buskar är klippta. Inte för att jag behöver större tomt, men det känns snyggt och rent när det är nyklippt. I like!

Drog ett drag med saxen inuti pergolan som tyvärr inte är så fin efter en vinter med för mycket snö. Alla växter dog och taket rasade in. En tillfällig lösning har blivit att resa taket med två reglar och växtligheten börjar ta sig, dock inte den sorten som är planterad för ändamålet...

I pergolan satte vi idag en möbelgrupp som vi haft undanställd i många år för att vi inte tycker den är speciellt snygg. Men va fasen, bättre att ha något fult att sitta på än inget alls! Barnen tyckte det var mysigt att få sitta på ett nytt ställe och äta :)

Och så har vi burit fram en möbelgrupp på framsidan av huset. Det är bra att ha lite grupper utplacerade så man kan slå sig ner lite varstans i trädgården. Annars blir det ju mest altanen vi sitter på, men det är skönt att kunna sitta ute också.

Ja, alla utomhussysslor som vi planerade att göra blev faktiskt gjorda idag! Känner mig nöjd. Och tänk, jag hann också sätta upp iallafall tre våder med återställare på Williams rum! Skittråkigt jobb det där, mycket roligare att tapetsera med den rätta tapeten, men det måste tyvärr göras. Klockan tre var jag tvungen att hoppa in i duschen för att senare fira min svärfar som fyller år idag, så eftermiddagen har inte varit lika effektiv som förmiddagen. Nu kliar det i fingrarna att få fortsätta med Williams rum, men han ligger där och sover nu så det får bli en annan dag. Kanske skulle ta tag i gardinsömnaden, eller så kanske jag bara skulle slappna av med tanke på ömmande bihålor...? Fast det är ju nästan samma sak ;o)

Kram Malin

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

HOho, nog sjuttsiken var det skillnad allt! Det var inte bara ett ogräs att fånga upp!