torsdag 6 januari 2011

projekt pågår

Så, idag drog vi igång med vårt nya projekt! Det är en del som ska mätas och räknas på, material ska väljas osv. Men jag tror det blir riktigt bra! Har inga bilder tagna ännu, men jag kan avslöja att färgerna kommer gå i vitt (såklart;)) och en fin grå nyans som liknar den som vi har på matbordet vid vår lilla matplats. Det är en färg som jag själv blandat fram så exakt lika blir den inte, men jag gillar att den är grå men med en ton av beige i så att den inte blir så "kall" som grått annars lätt kan bli.
Soffan kommer från Björn och Markus marknad och den är målad av Björn.
Bokhyllan är en Ikea-bokhylla som jag målat med egenblandad färg, bordet från en antikaffär, de vita stolarna från marknaden och barnstolarna är ommålade Ikea-stolar.

Det svarta skåpet är en av våra finaste möbler bortsett från ett skåp min mans morfar gjort i bröllopspresent till oss. Skåpet kommer från Björn, likaså ljusstakarna på bordet.

Inga kommentarer: