lördag 8 januari 2011

Färdigsnickrat!

Idag har det varit effektivitetens dag!
Vi har snickrat färdigt på vårt projekt - en ny köksö till köket. Den är inte färdig ännu, men allt som ska snickras är färdigt. Vi är jättenöjda hittills. Det blir så fint med rejäla brädor, och vi är jättenöjda med konstruktionen som gör att det blir en list utanpå hela både uppe och nere. Känns ännu mer platsbyggt på det sättet.


Vi har utgått från vanliga Ikea-köksskåp, men har reglat upp både uppe och nere för att kunna ha list runt om men fortfarande öppna dörrarna som ska på plats. Dörrarna som ska dit är samma modell som resten av köket, kommer förhoppningsvis bli jättebra. Vi måste åka en sväng till Ikea och byta mittendörren som vi kom fram till att vi vill ha som dubbeldörr och inte enkelt. Allt blir mer symmetriskt, samt att det tar mindre plats att öppna dörren då.
I kväll har jag hunnit måla hela skapelsen två gånger med vitt. Imorgon blir det ett lager till och sen ska det bli grå-beiga detaljer.
Vi är i valet och kvalet vad vi ska hitta på med bänkskivan. Vi hade egentligen bestämt oss för att måla den rutig, men ikväll kom mannen på idén att skriva ett recept på bänkskivan istället.... Får se imorgon vad vi bestämmer oss för, båda idéerna skulle säkert bli jättefina. Vad tycker ni?

Har förutom bygget av köksö roat mig med att börja fylla i alla skarvar i dörrfodren, lister, trapp mm. med målarfog. Två fulla förpackningar med fog har jag använt! Jag kommer ha blåsor i höger hand i morgon, men vilken skillnad det har blivit!! Så nöjd!
Ha en trevlig kväll, nu ska jag sova gott.


2 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag tror det blir snyggt oavsett vad ni gör =) men jag tycker rutigt i ljusa färger!!

MINA FINA RUM sa...

Rutigt blir det! :)