lördag 15 januari 2011

Baka, baka liten...

Idag är fortfarande en liten kille här hemma febrig så det blir en hemmahelg för hela familjen. Då passar jag och den friskare av sönerna på att baka semlebullar.
Just nu står degen på jäsning....
Min man är väldigt bra på att hitta på fina presenter till mig när jag fyller år, och detta är nog en av de bästa jag fått - en assistent från Electrolux! (Utan att jag ens nämnt att jag behövde en). Den används ganska flitigt här hemma.

Plåtarna står uppradade i väntan på bullarna....
Vi har två ugnar i vårt kök och det är väldigt smidigt när man ska baka mycket, baka olika sorters kakor samtidigt eller laga mat där både kött och tillbehör ska vara varmt. Vi valde mellan två vanliga ugnar eller en varmluftsugn, men jag föredrog två vanliga så att jag kan baka eller laga mat med två olika temperaturer.
Nu är det dags att ta hand om degen!

Inga kommentarer: