söndag 23 januari 2011

Klädkammaren

Idag tog vi tag i projektet med klädkammaren. Det är inte helt klart men ni får se lite vad vi hunnit idag...
Först insisterade mannen på att vi var tvungna att börja med att fixa något som var felmonterat så det inte går att stänga dörren helt. Kan ju vara bra att fixa en sån sak om vi nu ska använda klädkammaren lite mer. Mannen fick god assistans av vår ena grabb :)
Sen tömde vi hela garderoben. Stoppade skor och annat i en annan garderob efter hård gallring. Kläderna som ska behållas hamnade på sängen. Vart vi ska sova i natt?... ja....
Så gott som tom klädkammare. Hyllan fick stå kvar i klädkammaren när jag målade eftersom den var aningen stor att få ut i ett stycke. Jag målade halva garderoben och sen flyttade vi över hyllan. Aningen trångt var det, speciellt eftersom jag hade god målarhjälp av en son i taget :) Kul när de kan vara med och måla och fixa och det inte gör något om de spiller på golvet (under mattan är bara masonitskivor).

Färdigmålat! Lister och tak har fått en vit färg och väggarna är ljusgrå. Från början trodde jag det skulle räcka att måla väggarna, men sen insåg jag att taket var gult och listerna helt omålade, så hela klädkammaren fick ny färg. Golvet är ju inte direkt vackert, men efter en sväng i tvättmaskinen ska mattan på plats igen.

Hyllorna är inte heller av vackraste modell. Visst hade det vara kul att köpa nytt golv och ny inredning, men vi hade bestämt att klädkammarlyftet inte skulle kosta någonting. Så all färg hade vi redan hemma och hyllorna fyller sitt syfte. Vi är sugna på att måla dem, men jag vet vem som får göra jobbet och jag har inte riktigt den orken just nu. Nu vill jag bara tömma sängen på kläder och fortsätta att rensa i garderoberna i sovrummet. Om vi hittar någon annanstans att ha alla vinterjackor så ska jag kanske ha alla mina kläder i denna klädkammare, kan nog bli bra. En spegel ska också upp och min man kom på att dra in ett eluttag också så att jag kan föna håret osv därinne. Om jag får plats.... :)

Nu väntar jag på att färgen på dörren ska torka så jag kan måla den en sista gång, sen är målningen klar!
Det blir nog inte något mer fixat i dag. Färgen måste ju torka helt innan vi kan bära in något igen. Men vi får kanske röja lite utanför, det står ett antal kassar med kläder som ska skänkas.
Fortsättning följer :)
Trevlig kväll på er alla!

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

Vad skönt att fixa iordning i klädkammaren, blev ju skillnad bara att måla!
Ha en skön start på veckan!
Kram Anna

MINA FINA RUM sa...

Ja visst blev det skillnad?! Ikväll har alla kläder fått flytta in och mattan så nu är det så gott som färdigt!