torsdag 13 januari 2011

Längtan till varmare tider....

...är ju i och för sig inte lika lockande när jag tänker på vår grusgång som ska rensas i sommar igen. I somras krattade vi ut 7 ton singel på vår grusgång eftersom den såg bedrövlig ut i jämförelse med det nymålade huset. Det var ett tungt jobb, men så fint det blev! Men, i sommar ska det hållas efter och rensas.... Jag som verkligen inte är någon vintermänniska, (jag åker till Sälen om jag vill ha snö), känner helt plötsligt att snön kan ha sina fördelar :) Det gäller att tänka positivt!
Men våren är iallafall välkommen, då brukar det bli nya idéer och ny energi. För ett par år sedan målade jag tom om möbler i vårfärger för jag fick sådan energi, ska visa i nästa inlägg! Nu ska här dock inte målas om något för att det blir vår, (tror jag inte iallafall), men som jag skrev i förra inlägget är det ju alltid härligt med nya blommor och annat smått som hör våren till.
Ikväll ska jag bara njuta av att inte ha några projekt på gång och ser fram emot en lugn helg med familjen.
Ha det fint alla goa läsare!

Inga kommentarer: