torsdag 20 januari 2011

Mer barnsaker

Barnen har en vit byrå som jag målat vit och skrivit med grå text på. Ett kul sätt att göra en lite halvtråkig byrå fin!
Lägg märke till den handgjorda trälastbilen, en doppresent från våra kompisar!
På Williams rum har barnen ett lektält som är kul att springa och gömma sig i när mamma och pappa ropar :)
Jag har själv sytt tältet och är, om jag får säga det själv, ganska nöjd. Tygerna kommer från Ikea, mattan utanför från Åhlens. Det röda i fönstret på lektältet är en liten hissgardin.

En liten myshörna på Williams rum. Tavlan på väggen är i tyg från Åhlens. Jag har byggt en ram i trä och satt en ljusslinga på insidan så den kan lysa svagt genom tyget om man vill. LEK-kudden har min man köpt helt utan mitt deltagande (imponerande!?). Den fina gunghästen fick barnen av min mans familj i ettårspresent och kommer från Öland.
Visst finns det fina barnsaker, allt behöver inte vara i plast!?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hej! Fint tält du gjort. Vad har du gjort ringen av som är högst upp?

Johanna sa...

Hej! Av vad har du gjort själva ringen i tältet?