fredag 7 januari 2011

bästa mannen!

När jag kom hem från jobbet idag hade min underbara man fortsatt med vårt lilla projekt tillsammans med barnen! Han hade gjort väldens finaste bänkskiva av gamla, spontade, breda golvplank som han slipat av och gjort fina. Vad glad jag blev! Vi är ett bra team här hemma och kompletterar varandra bra i alla olika projekt och renoveringar. Jag tar på mig allt målnings- och tapetseringsarbete och min man får göra allt som har med större maskiner och mer tekniska saker att göra, annars är vi båda glada i att göra ritningar, bygga och hitta nya lösningar. Det här projektet är verkligen skapat av oss båda, vilket är extra kul! (Med inspiration hämtad hos Björn förstås)...
Imorgon ska vi fortsätta vårt bygge, måste in till Ikea och byta lite saker också så att allt blir perfekt. Givetvis ska inte projekten här hemma kosta allt för mycket, men man får inte bli dumsnål och snåla in på detaljerna när man ska göra något. Hellre att det får kosta ett par slantar extra och att det blir riktigt, riktigt bra, annars ångrar man sig nog bara efter ett tag.
Har även köpt hem en laddning målarfog och vit färg. Tanken är att vi ska gå över alla dörrfoder och taklister mm. här hemma och foga skarvar och måla extra där det behövs. Eftersom alla lister i hela huset varit bruna tidigare syns alla skarvar ganska tydligt nu när vi målat allt vitt. I början brydde vi oss inte så mycket om det, men nu börjar det irritera ögat lite... :) Vi får nog lägga upp en plan - två dörrhål varje kväll för att klara av alla.

Inga kommentarer: