tisdag 11 januari 2011

Barnsligt nöjd...!

Nu är den klar!!

Igår kväll målade jag översta listen och alla rutor två gånger. Rutorna har jag målat på fri hand, men jag tycker det blev riktigt bra, är så nöjd! Är speciellt nöjd med färgen. Vi har målat en hel del grått i vårt hus, men det är en svår färg eftersom den kan upplevas som ganska kall. Jag vill absolut inte att det går åt det blåa hållet, men med lite beigt i blir det så fint och dessutom lite mer lättmatchat med tex beigt som vi har mycket av i kuddar mm.
Här fick vi användning av de nya krokarna jag köpte efter jul.

Luckorna och knopparna satte min man dit idag innan jag kom hem från jobbet! Är nöjd att vi bytte ut mittenluckan mot en dubbel.
Rutorna är en ljusare nyans än ramen.

Köket känns nu mycket hemtrevligare, fick ju ändra om lite runt om nu när kokböcker och köksassistenten som stod på en av bänkarna nu fick plats i skåpen. Alltid trevligt med lite mer förvaring.
Vi har bakat toscakaka och "snoddas" tillsammans i eftermiddags i vårt fina kök :)