lördag 29 januari 2011

Min fredag

I fredags slutade jag tidigt från jobbet och passade på att först åka och fika med familjen och sen ta med mig barnen till en blomsteraffär. Det var ett äventyr att gå med två treåringar i en stor blomsteraffär själv :)
Jag ville ha lite nya blommor eftersom jag i vanliga fall är usel på att köpa blommor, men nu fått en rabattkupong som fick mig att åka iväg.
Det blev en härlig grupp med bland annat orkidé i. Alldeles för dyr, men det upptäckte jag i kassan när jag visst läst på fel skylt....men fin iallafall!

Sen köpte jag lite nytt till vår lilla matplats, men eftersom de var alldeles för stora för de krukorna så hamnade de i vardagsrummet istället. Det blev fint där med.

Barnen ville givetvis också ha blommor till sina rum och båda två valde dessa små fina vita blommor. (Har ingen aning om vad de olika sorters blommorna heter...). Det passade mamma i smaken att de valde vitt :) William har sina i två svarta krukor och Vincent i dessa beiga och de är båda mycket stolta blomägare. Nu känns det nytt i hela huset så nu gäller det bara att komma ihåg och vattna överallt som jag inte haft blommor på tidigare....
Fredagskvällen tillbringade jag också en del vid spisen. Gjorde ett försök att göra laxsoppa för första gången i mitt liv, och det blev riktigt gott om jag får skryta lite :) Sen var det fredagsmys med hela familjen i soffan och en välbehövlig tidig sömn.
Hoppas ni alla haft en trevlig start på helgen!
Min lördag kommer i morgon...



Inga kommentarer: