tisdag 10 maj 2011

Poolpremiär

Hej!

Idag täckte vi av poolen för säsongen! Den var så klart lite skitig på botten med gamla löv och så två döda möss(!), men annars var vattnet hyfsat klart. Vi dammsög upp det mesta (förutom mössen så klart), och nu är det "bara" att sätta igång värmen, cirkulationen, dammsuga lite till och klorera innan det går att bada behagligt i den.

Det har varit riktig sommarvärme här idag så nu är jag riktigt sugen på ett sommarlov :) Nä, nu ska jag njuta av sommarvärmen och ge mig ut på kvällens promenad, vem vet hur länge det här vädret håller i sig?!

Kram Malin

3 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hej! Vad härligt det ser ut. Där hade jag gärna tagit mig ett dopp :) Vilket fint hem du har, gillar verkligen köket. Får jag fråga vilken storlek du har på det vita fasade kaklet?

Mvh Josefin

Kristina sa...

Har du gjort som Momme gjorde med den druknade ugglan och stoppat upp mössen? ; ) Hade kunnat bli en fin Romeo och Julia installation eller nåt.

MINA FINA RUM sa...

Josefin: Tack så mycket! Kaklet är 15*7 cm. Det fanns bara två storlekar där vi köpte det och vi tog den lilla.

Kristina: Nä, inga uppstoppade djur här inte, de var ganska "uppluckrade" efter sin tid i poolen om man säger så....