fredag 6 maj 2011

Förberedelser

Hej!

Det är inte lätt att hinna blogga när man har fullt upp! Jag har jobbat sent hela veckan och samtidigt försökt fixa lite inför fotograferingen i morgon. I går körde jag i express och köpte mer tyg och sen sydde jag kuddar hela kvällen. Idag efter jobbet har jag och min man bland annat fixat iordning på altanen.
Här är nya dagbädden med kuddarna som jag sytt. Över dagbädden hänger ett stort myggnät. Här kan man nog sova ganska gott under varma sommarnätter om det är någon som stannar kvar efter ett poolparty :)

Min man köpte ett olivträd som vi ska ha i vardagsrummet, men det är minst lika fint att ha ute... Trädet kräver dock 12+ grader så det får stå inne tills det blir varmare ute.

Mellan vår lilla matplats och dagbädden och vår stora matplats hänger vi upp skynken. Det gör att värmen stannar riktigt bra inne vid den stora matplatsen på kvällarna. Och så blir det en fin inredningsdetalj också tycker jag.


Ja, nu ska jag ta tag i det sista inför morgondagen. Jag har tur som har en man som hjälper till väldigt mycket hemma. Egentligen är det ju självklart att han ska göra lika mycket som mig här hemma, men jag har förstått att det inte är alla som har det så. Mannen har putsat alla fönster i huset (!) denna vecka, vi har tvättat alla lakan, en hel del soffor och mattor och fixat på altanen. Nu återstår det att dammsuga och skura på undervåningen och så ska jag en sväng till Björn och låna lite blommor. Tur att natten är lång :)

Jag vet att smuts kanske inte syns så mycket på kort, och Cecilia är duktig på att redigera, men känslan är ändå bättre när hemmet är helt rent inför en fotografering.

Ha en trevlig helg alla!

Kram Malin