söndag 15 maj 2011

Den blomstertid nu kommer

Vilken helg. Har haft feber och ont i hela kroppen och har det fortfarande. I går var det möhippa för min mans kusin som ska gifta sig om två veckor. En jätte trevlig dag, men tyvärr fick jag åka hem och sova ett par timmar mitt på dagen för att orka... Typiskt att bli sjuk just denna helgen, men bättre det än på själva bröllopet.
I dag har det inte blivit många knop gjorda. Jag är fortfarande sjuk och mannen likaså så det har varit en lugn dag. För att pigga upp lite har vi tagit in syrenblommor i köket. Så fina blommor som påminner mig väldigt mycket om mina skolavslutningar som barn. På skolavslutningsdagen plockade jag alltid en bukett med syren och pioner. Väldigt vackert!

Om två veckor är det som sagt dags för bröllop. Ser verkligen fram emot det! Det får mig att tänka så mycket på vårt eget bröllop, det är snart 6 år sedan vi gifte oss och jag skulle vilja göra om det igen! (Fast med samma man;)) Vi pratade idag, mannen och jag, om att ha en stor bröllopfest igen och samla alla gästerna och göra om det hela fast utan vigselceremonin då. Bara för att minnas hur det var och få träffa alla igen, men det får bli när det är ett större jubileum och nästa är ju om fyra år när vi firar 10-år så det är ett tag tills dess... :)Det är ju inte gratis med bröllopsfest så det är kanske lika bra det :)


Idag får jag nog överväga att hoppa över kvällspromenaden, det känns som att kroppen säger ifrån.

Hoppas ni alla har haft en fantastisk helg!

Kram Malin

5 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Tack vad snällt. Jag tror och hoppas det kommer bli fint också. Det är ett "färdigt hus" som vi gjort om både vad gäller planlösningen inne men även panelen ute, samt att vi har byggt ihop garaget med huset.

Vet inte om du såg det, men vad har du för storlek på kaklet i köket?

Kram Josefin

Vitaboet sa...

Hej hej.

Så kul att du hittat till min blogg, för då kom ju jag hit;).

Så vackert du bor, och så fint du har det. Kommer snart tillbaka hit, och lägger dig mer än gärna i min lista, så jag enkelt kan se när du uppdaterat;).

Kram Camilla

Vit dröm sa...

Så tråkigt att du känner dig hängig, hoppas du kryar på dig snart!
Kramar Anna

Liza sa...

Hej!

Vilken mysig blogg du har!
Krya på dig!

Mvh Liza

MINA FINA RUM sa...

Josefin: Ja, ert hus är verkligen fint! Jag skrev om kaklet nån annanstans tror jag men här kommer det igen: storleken är 15*7 cm.

Camilla: Välkommen hit! Jag hittade dig via någon annan blogg och det är ju så kul att kika runt och titta på alla :)

Anna & Liza: Tack båda två, har fått antibiotika idag så nu vänder det snart!

Kram till er alla som är snälla och skriver kommentarer!