måndag 2 maj 2011

Kuddverkstad

Hej!

Igår var det en fullspäckad dag, men jag hann med allt! Vi var på Ikea och handlade en madrass och tyg mm. Tyvärr hade de slutat sälja flera tyger som jag var ute efter, (eller så var de slut), så jag kunde bara köpa en sort. Sen fortsatte färden till mitt Blocket-fynd som jag längtat efter länge - en dagbädd till altanen! Efter det en träff med fotograf och stylist till kommande fotografering i helgen. Kvällen avslutades som vanligt med promenad och sen hann jag sy lite med det nya tyget.

Ikväll har syverkstaden och tillverkning av kuddar fortsatt. Det blir marina kuddar i två olika storlekar som ska ligga i dagbädden på altanen.
Fem kuddar blev resultatet, och nu är tyget slut! Skulle verkligen behöva mer tyg att sy av men jag jobbar kväll hela veckan så det blir nog svårt att fixa. Får låna ihop lite kuddar till helgens fotografering :)
I övrigt skulle jag vilja hinna putsa fönster, tvätta mattor, tvätta soffor och städa i allmänhet till lördag.... Någon som söker praktikplats?!! ;)
Ha en trevlig kväll, nu är det dags för sängen för mig så jag orkar morgondagen (trots att jag redan sovit i en och en halv timme ikväll när jag nattade barn... händer så lätt....)
Kram Malin

2 kommentarer:

Katarina sa...

Om du är ute efter tyg kan jag rekommendera Stoff och Stils hemsida.

MINA FINA RUM sa...

Åh, att jag inte tänkte på det...! Nu lär jag väl inte hinna få hem något därifrån innan helgen, men tack för tipset, ska tänka på det nästa gång.
/Malin