torsdag 19 maj 2011

Bullbak

Hej på er!

Idag blev det äntligen bakat lite bullar igen. Insåg att vi inte hade något bröd hemma så vi bestämde oss för att baka lite bullar. Det blev de vanliga rågabullarna som alltid, de är så goda att värma och det är bra så man kan frysa in och ta fram vid behov. Men det tar alltid lite längre tid än man tänkt sig att baka tycker jag, så kvällen fick avslutas med pizza och kinamat. Det var inte någon som var speciellt sugen på att laga mat när bullarna var färdiga :)
I morgon har kommunens skolor och förskolor studiedag vilket innebär att jag jobbar och man och barn är hemma. Min man fick ett ryck och sålde sin bil igår kväll, (jo det händer titt som tätt ungefär som med mig och min inredning....), så i morgon får jag anledning att cykla till jobbet så att familjen får min bil kvar hemma! Härligt ska det bli faktiskt, har ingen möjlighet att göra det annars när jag ska hämta och lämna på dagis.

Hoppas ni alla haft en bra dag. Själv är jag helt slut, men ser fram emot morgondagen. Även om jag tycker det är toppen med mina elever på jobbet så är det alltid trevligt med dagar med bara vuxna.

Sov gott, det ska jag göra!

Kram Malin

2 kommentarer:

sussi sa...

Gud så gott. Jag skulle också behöva baka. Ha en trevlig helg Kram Sussi.

MINA FINA RUM sa...

Tack detsamma!
Kram Malin