måndag 16 maj 2011

Dubbel Trubbel

Hej på er!

Dessa små juveler till barn man har :) Jo, att ha tvillingar innebär ju att de alltid har någon att leka med, väldigt praktiskt när de börjar bli lite större, men det innebär också att de alltid har någon att hitta på bus med! Våra små juveler är rätt uppfinningsrika, att tömma ett rum på saker lyckas de ganska bra med. Man tror att allt är lugnt och bra på övervåningen och att de blivit så stora att de kan leka på egen hand utan att bli ovänner. MEN i själva verket har de samarbetat och lagt alla saker i ett helt rum (sängkläder, kuddar, madrass, leksaker, tavlor, stolar mm..) i en hög på golvet! Uppfinningsrikt minst sagt...
I går roade de sig med att bära saker, bland annat en lekkoja som är upphängd i taket, från den enas rum till den andras. I flytten flyttade de också alla den enas pengar från spargrisen till den andra... En spargris gick sönder i flytten. Trodde de hade lärt sig men idag gick den andra spargrisen sönder. Men, men, det är väl sådant som händer... :)

Bilderna idag kommer från Vincents rum. Den här lådan får agera spargris för bådas pengar just nu :)

Bord och stolar är lånade av min mamma som hade dem när hon var barn. Även jag har haft det som liten. Minst sagt naturligt slitet.

Ha en fin kväll. Här lyser solen igen så jag ska testa att ta en promenad. Har fått antibiotika nu så snart borde jag känna mig piggare!

Kram Malin

Inga kommentarer: