söndag 13 maj 2012

tallriksställ/kakfat

 Hej!
Hoppas er helg har varit bra?! Vi hade egentligen inga planer innan helgen men har hunnit med en hel del ändå. Ko-släpp på en bondgård, klippt gräset, tvättat bilen och äntligen klippt ner baksidan av häcken vid poolen. Vad ljus det kommer in i trädgården nu! Så skönt när man kan pricka av "att-göra-listan". Nästa helg blir det att försöka färdigställa uteplatsen, längtar att få ställa dit möbler och "piff". 
 Idag får ni se bilder på ett nyköpt tallriksställ. När jag kom hem med det såg jag att det passar ännu bättre som kakfat. I fredags kväll dukade jag upp ost och kex på det, och på dagen fylldes det med chokladbollar till mina arbetskamrater!
Jag tycker alltid att det ska finnas gott om mat och kakor när man bjuder, alla ska veta att de kan ta så mycket man vill! Även om det inte ser ut så så ligger det mer än 100 chokladbollar på fatet :) Mina arbetskamrater orkade visst inte alla och ett stort fat står kvar i vårt kylskåp om någon är sugen? :) 
Kram Malin

1 kommentar:

Anita sa...

Varför inte ta med till skolan igen och glädja sina övríga arbetskamrater som inte är med på fredagsfikat en måndag till exempel??
Ett förslag bara...........