lördag 5 maj 2012

Kakbuffé

 Nu är jag helt slut! Fast av bra anledningar :) Igår eftermiddag och kväll bakade jag och barnen till min mans mormor som fyllt 80 år idag. (Det var även till henne vi putsade silver häromveckan). Hon hade öppet hus under dagen och kakbuffé stod på menyn till efterrätt.
 Vi hjälpte till och bakade lite kakor, bland annat testade jag ett nytt recept som jag fått av en jobbarkompis, Dovrekaka hette den. För att kunna baka den kakan behövde jag införskaffa en matvåg och hittade en superbra på IKEA.

Det är en kaka som består av mycket smör och socker, men den blir väldigt god och trevlig att titta på.
 8 stycken sådana bakade vi igår...
 ...och så gjorde jag 7 stycken rulltårtor också. Kakorna räckte idag kan jag väl säga, det fanns ett antal andra kaksorter, godis och frukt att välja på så jag har en del med mig hem igen som får åka in i frysen. Av någon anledning blir jag aldrig speciellt sugen på kakorna jag bakar, det är som att suget tar slut bara av själva bakandet och alla dofter. Men om ett par dagar så :)
Nu blir det nog snart sängen, känner mig helt slut i kroppen efter en heldag i köket hos svärmormor med disk, kakor och smörgåstårtor, men kul har det varit!
Kram Malin

Inga kommentarer: