söndag 20 maj 2012

Hälsotallrik

I fredags kväll bjöd vi in mina svärföräldrar på middag och testade en, för oss, ny rätt: Hälsotallrik
 Jag är inte en sån person som gillar en massa sallader, tyvärr, och jag är inte en person som testat olika dieter, det verkar så tråkigt... Men det här var en riktigt, riktigt god rätt! Och nyttig tydligen :) Isbergssallad i botten, en blandsallad med gurka ihoprörd med en god vinegrett, stekta kycklingbitar på det, sen lite mer av blandsalladen, keso toppat med valnötter och lite matlagningshonung. Supergott och enkelt, vi ska laga det ikväll igen.
 För att inte bli allt för nyttig serverade jag bruchettas med getost, valnötter, olivolja och honung på. De blev också väldigt goda! 
Långhelgen är tyvärr slut för den här gången, men vi är nöjda för vi har fått massor gjort här hemma trots att jag inte mått så bra. Går på antibiotika i dropp och det gör mig illamående, ont i huvudet mm, men när det är över är förhoppningsvis infektionen över så då mår jag bättre! Att vara ute i friska luften och göra saker i mitt tempo hjälper iallafall lite.
Idag var hela min mans familj här och hjälpte till att tömma diverse uthus på saker som inte är våra utan deras (vi bor ju i min mans barndomshem). Vi fixade mat och fika och det blev en trevlig dag och nu har vi massor av plats i uthusen! 
Kram Malin

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej Malin!
Vad fint du bor! Uteplatsen ser superfin ut, och reportaget i Lantliv har jag tittat på flera gånger... jättefint!! :)

Ha d gott!
/Hanna