lördag 2 april 2011

Utedag

Hejsan!


Idag gick vi ut hela familjen klockan 11:30, efter att vi varit på barngympa, och gick in klockan 19:30. Så skönt väder har det varit att vi inte har gått in för att äta ens. Pizza och diverse fika är bra ibland :)

Jag började med att slipa lite på skrivbordet som nu är färdigt, bilder får ni se i morgon. Sen tog vi ett ordentligt tag i trädgården.

Syrenhäcken på baksidan av huset stod först på tur. Jag klippte den så mycket jag nådde från trädgårdssidan, vi ska klippa den från utsidan också när det är torrare i marken och det går att köra fram en traktor där så att jag kan stå upplyft i skopan.


Här är en del av trädgården på baksidan innan jag började klippa.

Fikapaus... I ett hörn vid poolen finns denna plattsättning. Buskarna här fick sig också en omgång med saxen så att de blev jämna och fina. Till denna platsen önskar jag mig en liten nätt sittgrupp.
Pågående arbete....
Och här börjar det likna något. Syns tyvärr dåligt på bilden, men syrenen är kapad ca en meter från trädgårdssidan och alla gamla löv och pinnar är uppkrattade. Den lilla plattsättningen med buskar runt ser ni längst ner på bilden.
Vi har också hunnit med att kratta i princip alla delar av trädgården fria från löv som legat kvar sen i höstas. Flera rabatter är också rensade från löv och små vårknoppar börjar titta fram. Pinnarna från häcken på framsidan av huset har vi krattat upp och tagit bort, gamla blommor i ytterkrukorna är borttagna och vinbärsbuskar har vi klippt iordning.

Jag kan inte fatta hur mycket löv och skit som legat kvar sen i höstas fastän jag krattade löv i flera omgångar. Men nu börjar det bli riktigt fint!

Gillar att rensa i trädgården när det gäller att såga, kratta och klippa. Ogräsrensning är dock inte min grej...


Tyvärr är som sagt inte bilderna på topp, men jag kan lova att här är en klar förbättring i trädgården, fattas bara efter 8 timmars slit!


Nu kommer nog hela familjen sova gott hela natten!

Sov gott

Inga kommentarer: