lördag 16 april 2011

Packa upp - packa om

Hej!

I eftermiddags kom vi hem från Sälen. Åh, vad tråkigt det är att åka hem när hela familjen trivs så bra och grabbarna bus lärt sig åka skidor så himla duktigt på en vecka. Sista dagen njöt vi verkligen i backarna till liftarna stängde, och idag när vi lämnade vår stuga var det 14 grader varmt och strålande solsken! Längtar redan till nästa år då vi får åka tillbaka:)


Att komma hem är ju helt ok det också, och jisses vad det hänt saker i naturen på en vecka, gräset är ju GRÖNT på marken!

Och i huset står pelargonierna i full blom :)

Tackade mig själv och den pedanta/ordningssamma sidan av mig (vilken är ganska stor), att jag lämnar huset i full ordning när vi åker iväg så att man kan komma hem till ett fint hus, alltid lika skönt. På kvällen har jag packat upp alla väskor och hängt undan alla vinterkläder för säsongen, (vad hallen blev luftig!), medan mannen och barnen bytte till sommardäck på bilen. Och imorgon bitti är det dags att...... packa om!! Då åker vi nämligen 40 mil åt andra hållet i vårt avlånga land för några läkarbesök på sjukhuset i Lund på måndag. Kommer passa på att träffa mina föräldrar och syskon som bor i Skåne, och så hoppas jag på lite klädshopping i Lund :)


I morgon när jag (förhoppningsvis) sitter i bilen söderut får ni se bilder på några jättefina saker som två av mina syskon köpt till mig i födelsedagspresent.


kram Malin


ps: min väskpark kommer från Dakine. I like :)

Inga kommentarer: