tisdag 19 april 2011

Som sommar

Hej!

Idag kom jag hem från Skåne och möttes av min fina familj som ville gå och köpa glass! Efter det blev det ytterligare lite klädshopping och sen hem till altanen. Det var hur varmt som helst och perfekt väder att iordningställa altanen i.

Första två bilderna är på altanen innan vi börjar städa.


Altanen innan städning. Den lilla upphöjningen nedanför altanen har tidigare varit en rabatt med stora buskar i. (Se bild till höger på bloggen hur det såg ut innan).
Den större delen av altanen innan städning. Fönsterrutorna var väääldigt skitiga.


Stora matbordet och tillhörande korgstolar på plats! Korgstolarna kommer från Ikea och jag har målat dem vita. Bordet har vi själva byggt av gamla takplank.

Ljuslyktorna har jag fått av min man i present. Två mindre takkronor kommer från Indiska.

Här är en liten matplats som vi sitter vid när vi bara är familjen. Bordet har vi byggt av ett gammalt bordunderrede och plank. Barnstolen är barnens gamla som vi sparat till när vi får miniorbesök.

Här ligger "piffet" till altanen. Det är sittkuddar till alla krogstolar, värmande fleecefiltar och blå och vita tyger som fungerar som draperi/avdelare mellan stora matplatsen och övriga altanen vilket gör att värmen hålls bra på kvällarna. De vita tygerna räcker att täcka hela utsidan av altanen, blir väldigt mysigt....

Ni får se allt på plats en annan gång.

Nedanför altanen står våra solstolar som längre fram i vår/sommar kommer stå på pooldäcket.



Altanen i solnedgången. Här kommer vi tillbringa många sommarkvällar.


Ja, vi har det väldigt bra här hemma under påskveckan! Njuter av att vara med familjen. På tal om påsk så borde jag kanske ta fram lite påskpynt....?


Kram Malin

Inga kommentarer: