fredag 1 april 2011

Målar och målar

Hej på er!

Härligt med fredag igen! Har en hel del att göra på jobbet, så helgen blir ett skönt avbrott. När jag kom hem från jobbet idag drog jag en vända vit färg på skrivbordet. Kunde inte bärga mig riktigt så efter fredagsmys, filmtittande och godnattsagor begav jag mig ut i verkstaden igen. Ett tredje lager vit färg, (vilket jag tror får räcka, ska ju skava av en del av den sen iallafall), och så grå-beige färg på bordsskivan.

Färgen på lådan krackelerar, men jag tror det kan bli en fin effekt när allt är klart...

När jag ändå hade färgen framme passade jag på att fylla i målarfog mellan två plank som torkat isär på köksön och sen måla om hela bänkskivan.

Och så såg pallen i köket för tråkig ut så den fick också ett lager färg! Helst av allt skulle jag vilja ha två snygga industripallar i köket, (finns på Björns marknad om ni tittar på bilderna under marknad), men tills dess duger Ikeas fint :)
Hoppas ni alla får en trevlig helg. Nu kom mannen upp med fika så här fortsätter fredagsmyset för de vuxna i familjen!