onsdag 20 april 2011

Påskledig

Hej!

Hur har ni det? Själv njuter jag av att det är ganska många dagar kvar av påskledigheten, känns som jag varit ledig en evighet i och med att vi var i Sälen förra veckan. Idag var jag dock på jobbet en heldag och rättade böcker, planerade utvecklingssamtal och nästa veckas undervisning. Känns skönt att ha det gjort så jag kan njuta hela helgen i lugn och ro.


Har börjat promenera på kvällarna, det är så otroligt skön luft ute och det är skönt att rensa skallen efter att barnen somnat. Hoppas hinna med detta även när jag börjar jobba igen. I kväll blev det över en mil promenerat, jätteskönt!

I går fick jag ett roligt samtal, en kille som jobbar som journalist hade sett vårt reportage i Corren och tyckte det var fint så han hade kontaktat olika tidningar för att se om de var intresserade av att publicera ett reportage som han i så fall ska göra. En tidning tyckte om det de såg så han ringde mig och frågade om han får komma hit i augusti/september och göra ett reportage. Spännande! Och redan i maj kommer ju Cici och Josephine hit och gör ett reportage, hoppas på att det kan bli sålt till någon tidning också!

I helgen har vi inget mer än middagar inplanerade så vi får se vad som händer! Hoppas på fint väder. Ikväll åt vi förresten vår kvällsmat ute på altan, hoppas på fler sådana kvällar!


Kram Malin

3 kommentarer:

sussi sa...

Önskar dig en underbar påsk Kram Sussi

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men va kul! Och spännande!!
Glad Påsk!

MINA FINA RUM sa...

Tack det samma till er båda!
kram Malin