söndag 13 februari 2011

Söndag

Söndag och strålande solsken och inga måsten inplanerade!
Vi tog en sen långfrukost hela familjen med nybakta scones och hemmagjord varm choklad, gott! Jag går och plockar lite här hemma och har tittat lite mer på bilderna från igår. Det är så kul att se på sitt eget hem på bilder som någon annan har tagit, man ser saker på ett annat sätt och blir faktiskt riktigt nöjd :) Ofta har man (jag) en tendens att längta och tråna efter något som är bättre, större, mysigare osv, men nu inser jag att vi har det så bra här vi bor och att jag är nöjd över det jag har. Givetvis är det fortfarande så att jag kommer hitta på nya projekt och flytta runt saker i all evighet, men det är för att det är kul och mitt intresse.
Här ser ni resultatet av bordet jag målade, det blev i samma grå färg som jag målat rutorna på köksön i. Har blivit riktigt förälskad i den färgen, men nu är den snart slut. Bordet står i vardagsrummet och matchar tapeten på ett fint sätt tycker jag.
Ha en lugn och skön söndag alla! Själv ska jag få besök av min storebror vilket inte händer så ofta eftersom mina föräldrar och alla syskon bor i Skåne. Sen blir det besök av min mans syster och ett gäng till som ska planera en fest! Som sagt, en skön söndag.
Nu ska jag passa på att njuta lite av vädret också.

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

Titta vad fint det blev! Jättefin grå färg!
Ha en underbart skön söndag nu med alla nära och kära :)
Kramar Anna

MINA FINA RUM sa...

Tack!
kram