fredag 11 februari 2011

Fixardag

Idag blev det en sväng till Ikea med hela familjen. Vi började med fika i restaurangen och sedan var målet flaskor till mitt nya flaskställ samt stolar till barnen. Mannen fick även ta en tur i barnklädesaffären och köpa nya byxor till barnen eftersom de visst inte är helt rumsrena ännu :)
Jag köpte lite nya flaskor som är perfekta att ha både vatten och saft i, och så hittade jag äntligen en fin papperskorg till kontoret. Det blev en flätad korg i en fin gråaktig nyans. Det blev förresten även de vita stolarna till barnen!
Kvällen har mannen spenderat med att skruva ihop stolarna tillsammans med barnen och jag har fortsatt mitt röj med tvättning av mattor etc. Flaskstället har också skruvats på plats.
Vi körde förbi ett byggvaruhus i stan och köpte två nya tuber med målarfog så nu kan jag gå lös på övervåningen i alla listskarvar! Två tuber och svidande blåsor i händerna gick ju åt på undervåningen så jag hoppas det räcker med två tuber på övervåningen också....
När alla andra familjer bänkade sig framför tv:n och Let´s dance ikväll så åkte jag till City Gross och handlade mat. En riktig ambitiös fixardag har det varit.
I morgon fortsätter fixet här hemma och sen ska det tas bilder! Jag återkommer med resultatet. Nu är det sängdags för min del. God natt!


Tack förresten för fina mail och kommentarer om vårt hem...! Det värmer.

Inga kommentarer: