måndag 7 februari 2011

Med mig hem...

...följde en hel del saker igår :)
Marknaden var jättebra i går. Hann inte blogga något då det tog ett tag att tina upp efter 7 timmar i en kall lada, och sen blev det att skruva och fixa här hemma på kvällen. Stöp i säng klockan kvart över nio på kvällen... Men nu får ni se vad som följde med mig hem:

En fin vit hylla med krokar på. Hade tänkt ut precis var jag skulle sätta upp den i vårt lilla matrum, men när jag kom hem passade den inte alls där. Det var ganska bra för då fick den flytta upp på övervåningen istället. Jag har en tendens att samla de finaste sakerna på undervåningen eftersom det är där vi är mest, men nu har jag börjat ta tag i övervåningen också, och hyllan blev ett bra första steg att göra det lite finare uppe.
Alla saker som hänger på hyllan kommer också från marknaden. Än så länge är den inte färdigstylad. Har beställt två rostfärgade nätkupor som ska stå ovanpå hyllan, och en svart tavla med text som ska stå på ett slagbord som vi ställde under hyllan. Kommer bli så fint! :)

Den här fina rostfärgade korgen var ju egentligen en present till min storasyster, den hade ju varit fin i hennes växthus tänkte jag... men den var ju så fin tillsammans med det bruna slagbordet...! Så, förlåt syster den stannar hos mig, men jag får köpa en ny till dig... :)

Dessa två små underbara glaskupor tillhörde en av de sakerna som tog slut fortast på marknaden. Men visst är det förståeligt! Har ännu inte bestämt var de ska stå, men någonstans i köket tror jag de passar bäst.

Två små zink-lådor som är bra till det mesta. För tillfället hamnade hushållspappret i den ena, men de kan vara bra till både det ena och det andra... ljus, pennor och annat plock.


För er som missade marknaden kan jag meddela att Björn kommer under våren ta emot grupper/sällskap som vill komma en kväll och titta/handla inredning och han fixar även med fika om man vill. Han får in nya saker hela tiden! Kontakta Björn om ni är intresserade: bjorn.f.larsson@telia.com
Ha en trevlig kväll!
PS. Även flaskstället jag lånade hem häromkvällen fick komma hem till mig efter marknaden. Har inte hunnit sätta upp det ännu, men ni får se resultatet när det är på plats.

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

Åh vad grejer du fick med dig hem, det var verkligen en supermysig marknad me dmycket fina saker, och oj vad folk det var också :)
Ha en bra tisdag!
Kram Anna

Kristina sa...

Vad snällt att du tänkte på mig! Den var fin!