söndag 2 oktober 2011

Matsal

Hej på er! Hoppas att helgen har varit bra?! Själv har jag tagit lite av en slapparhelg... Har inte gjort något extravagant hemma, inte lagt på vintertaket på poolen som det var tänkt och inte köpt något material för att kunna påbörja arbetet med matsalen. Men det är väl så det ska vara på helgerna ibland har jag hört..?
Men, vi har iallfall kunnat bistå med lite barnvakt, varit ute och tränat, städat huset, bjudit på middag, varit hos bekanta och idag snickrade jag och grabbarna på en träkoja när mannen var iväg och tränade. Så lite nytta har vi väl allt gjort.
Jag börjar längta efter en fin matsal nu. I veckan bör vi väl få till ett litet inköp av återställare och eventuellt lister (TACK Malena för tipset!!), så att vi kan påbörja underarbetet på väggarna. Är bara inne i en period där jobbet tar mycket kraft och ork och då blir det lite mindre gjort hemma på inredningsfronten, men snart så! :)

Dagens bilder är från förra helgen när min familj från Skåne var och hälsade på. Då blev det thai-mat i rummet som snart ska få byta skepnad.

Godnatt på er!

Kram Malin

2 kommentarer:

fia sa...

Vilken härlig blogg du har . Lätt att hämta inspration.

Liza sa...

Hej!

Nu har jag äntligen hittat tillbaka till dig!
Hade mycket att läsa ikapp!
Så fint ni har i er matsal o va roligt att ni fått göra ett reportage!

Ha det så bra!

Kram Liza