söndag 23 oktober 2011

Fest i dagarna tre...

I helgen har det blivit mycket kalasande för våra grabbar som fyllde 4 år i fredags. Jag har haft ett tajt schema för att hinna, har jobbat till 18-19 på kvällarna och har velat både baka och måla och fixa som ni sett. I fredags gick jag dock hem ganska tidigt för att hinna fira grabbarna. Till kvällen hade vi lite gäster så det blev god mat och lite hembakta kladdkakor. Vi hann också baka en laddning råg-tekakor eftersom vi hade många frukostgäster på lördagen.
På lördagen hade vi lite fler gäster, 20 pers bestående av släkt och familj. Vi bjöd på mat och efterrätt. Bilderna är från efterrättsbordet. Det var biskvier, bountybollar...

prinsesstårta...

en rullad tårta typ budapestbakelse fast med grädde och bär i...

vanlig rulltårta eftersom det är barnens favorit, och så en stor skål lördagsgodis förstås :)

Barnen var så glada för allt hela helgen, och speciellt glada blev de förstås för alla fina presenter folk köpt. Av mig och mannen fick de en riktig fyrhjuling. Det var uppskattat! Vi har riktiga "jobbarkillar" som älskar traktorer och alla möjliga tillbehör så det blev mycket av den varan. En bra hobby tycker jag, jag är glad så länge de inte vet vad ett tv-spel är för något och hellre sitter i sandlådan och plöjer gärden :)





I går satt vi uppe och pratade skit med min lillasyster och hennes kille till halv tre på natten, så idag har det varit lite segt...:) Men vi har tagit en vända på stan och köpt vinterskor och barnen fick handla en skördetröska och lastbil för sina födelsedagspengar så alla var nöjda och glada. Men nu blir det sängen!


Kram och godnatt! /Malin


PS: imorgon kommer en lååång bildkavalkad på hur matrummet blev till slut, missa inte det!

2 kommentarer:

Gamla skolan-Jennie sa...

Mmmm så mycket mumsig fika!! Och vilken dröm att få en egen fyrhjuling som 4-åringar!!! Min lille kille är likadan vad gäller bilar och traktorer.

Ska bli roligt att få se hur matrummet blev tillslut!

Kram Jennie

Liza sa...

Oj så fint o gott det ser ut!
Skulle gärna ha en 4-hjuling jag med, dock en något större kanske, kan tro att killarna blev glada!

Ha en bra dag!

Kram Liza