måndag 10 oktober 2011

Det går framåt!

Idag vill jag börja med att tacka alla er som läser min blogg! Och extra tack till er som skrivit en kommentar, det ger sån extra energi att sitta uppe ett par minuter extra på kvällarna och dokumentera dagens arbete när jag vet att det finns folk som med spänning följer våra projekt. Tack snälla!
Idag har vi mätt lister, sågat, sandpapprat och spikat! Även om vi igår mätte ut allt och ritade på väggarna så har det tagit ett par timmar (minst) att få alla lister på plats. Men nu är även de lite smalare listerna i form av ramar uppsatta. Det krävs milimeter-precision för att få det bra, men nu är de på plats. Jippie!

Ramarna ska målas vita, (på bilden ser ni att jag hann måla ett lager vitt igår på de nedre listerna), och sen ska det bli tapet inuti. Är hittills barnsligt nöjd och hoppas att resultatet blir så bra som jag föreställer mig. Det kommer iallafall bli lite färg och inte bara grått och vitt kan jag avslöja :)

Ha det fint så hörs vi imorgon om jag hinner fortsätta då. Har mycket kvällsjobb just nu men försöker hinna med både jobb, familj och därefter renovering.

Kram Malin

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ooo, vad ni jobbar! Och vad fint det blir! Vilken härlig blogg du har, återkommer gärna och kikar igenom äldre inlägg.

Ha det bra,
Jenny

Liza sa...

Åh så spännande...!
Blir ju riktigt fint!

Jo jag vet vilken tid det tar, man tycker att det bra är småpill men mäta, såga, slipa o måla tar tid!!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Gamla skolan-Jennie sa...

Åh det här kommer bli fint!!!Jag älskar ju lister,ramar och paneler av alla de slag!

Ska bli roligt att få se resultatet!

Hoppas du får en fin helg!