torsdag 20 oktober 2011

Jag hann!

Imorgon är det barnens 4-års dag och jag hade lite saker som jag ville bli klar med till dess. Först var det ju det här med matsalen :) Och den är klar!! Målade det sista ikväll mellan bakning av olika slag.
Ikväll har jag också hackat massa frukt och gjort fruktsallad som barnen ska bjuda på på dagis. De får inte ha med sig glass etc utan bara frukt. Själv hade jag tyckt det var smidigt att få köpa ett paket Piggelin... Igår gjorde vi hemmagjord Bounty som ni ser på bilden ovan. Ett recept som mannen fick av en jobbarkompis, goda!

Ikväll gjorde jag också chokladbiskvier. De är så fina att titta på och så smakar de bra. Jag gör en sort utan smörkräm eller vad det nu är i de man köper, gillar inte det. I dessa är det mer choklad, mindre fett och kesella som gör dem riktigt goda.

Lite kladdkakor till morgondagen har det också blivit och så fortsätter bakandet imorgon då vi ska ha födelsedagsbjudning här på lördag, men vi måste ju fira imorgon också förstås!

Bilder på matrummet, som jag för övrigt är toknöjd med, kommer inom kort!

kram och godnatt /Malin

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Skönt att hinna med det man tänkt!! Jösses så gott allt ser ut! Är det okej om jag kommer!? :)
Ha en skön helg! Kram kram!

Jenny sa...

Mmmm...chokladbiskvier! Så himla gott :) Länge sen jag gjorde såna. Förutom de med smörkräm brukar man ju kunna köpa varianten som heter Sarah Bernard (stavningen?) som det är chokladtryffel i. Jag tycker att alla är goda, men mastiga :)

Trevlig helg,
Jenny