söndag 9 oktober 2011

Det jobbigaste gjort

Idag har det varit teamwork hemma hos herr och fru Ekdahl! Vi har kommit långt med arbetet i matsalen, mycket tack vare att barnens farmor och farfar ville ta med barnen på en heldagsutflykt :) Kvar hemma var mannen och jag och vi roade oss med att sätta återställare i hela rummet. Det tar sin lilla tid och det är inte världens roligaste eftersom resultatet inte blir större än att en vit vägg med strukturtapet blir en vit vägg med slät tapet... Men det är ett nödvändigt ont.
Efter många timmars jobb med återställaren kunde vi börja sätta upp dekorlisterna nertill på väggen. Vi har också hunnit markera var alla andra lister på väggarna ska sitta, tog sin lilla tid det med men med ett laserpass gick det bra.

Jag hann även måla listerna vita ikväll och när jag ändå hade färgen framme gick jag lös på fler lister i huset som behövde lite bättringsfärg.

Imorgon ska vi jobba med de övre listerna, såga och spika upp. Förhoppningsvis hinner jag lite målningsarbete också, vi får se. Jag återkommer med bilder på hur det blir, det här är ju så roligt!!

Och för er som undrar om jag fick någon sömn, jo jag låg i sängen till klockan 9 så det fick jag allt. Kände att jag var värd det efter att ha suttit uppe till 23:30 och skrivit anteckningar till jobbet.

Kram och godnatt.

3 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Hejsvejs visst är det härligt när man kommer i gång. Ska bli kul att följa förvandlingen;)
Ha en skön dag!!
Kramkram <3 nettan

Liza sa...

Ska bli spännande att se fortsättning...!
Vilka fina bilder på sovrummet här under!

Ha en bra dag!

Kram Liza

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Så fint det kommer att bli! Jag väntar med spännaing på fortsättningen!!!
Kram och jag hejjar på er med enmassa ork!!