fredag 30 september 2011

Äntligen!

Äntligen har vi kommit till skott och beställt tapeterna till matrummet! Det blev inte någon av förslagen jag har visat på bloggen :) Vi åkte in till en tapetaffär idag och direkt hittade jag en i de färger och med det mönster jag tänkt mig och vi båda gillade den. Så utan att dividera speciellt mycket och utan att låna hem några prover så beställde vi direkt, så nu är det gjort! Känns skönt, nu är det dags att börja med underarbetet...

Visar idag bilder på två fina burkar med lock som följde med mig hel efter senaste marknaden. De står på vårt matbord och döljer på ett trevligt sätt mediciner och sånt tråkigt.
I kväll har jag testat mina nya träningskläder (ni ska få se vilka jag köpte i Skåne), och sen har det varit fredagsmys för hela slanten med taco, Idol och popcorn :) Barnen kommer sova gott inatt!

Någon som förresten har ett bra tips på var man kan köpa dekorlister i närheten av Linköping? Vi vill ha i trä och inte frigolit och de ska användas till att göra ramar på väggarna. Sist vi gjorde det köpte vi i en byggaffär i Berg, där var det både billigt och bra, men jag tror att den affären inte finns mer...? Någon som vet?

Ha en fin helg allesammans!

Kram Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Gokväll i stugan!

Vad mycket fint du shoppat hos Björn! =)

Byggaffären i Berg har flyttat till Ljungsbro! De finns numera bakom Preem-macken! Jättelätt o hitta dit!

Spännande att få se hur det blir med nya tapeter o annat piff! =)

Trevlig helg på er!

/Malena