söndag 18 september 2011

Lampan

I förra inlägget berättade jag om en ny lampa i vardagsrummet, här får ni se den. Min svägerska var snäll och köpte den till oss på uppdrag av mig. Alltid spännande när man låter andra välja saker åt en, men jag tycker resultatet blev riktigt bra!
Eftersom vi knappt använder några taklampor så behövs det många smålampor och mycket levande ljus. Det blir trevligare stämning då också tycker jag. Spotlights och lysrör är bannlysta hos oss :) I vardagsrummet har vi för tillfället ingen taklampa alls till förmån för takkronan med ljus i.

En snygg draperad skärm är verkligen pricken över i:t på lampan och den silvriga lampfoten passar bra till medaljongtapeten tycker jag.
Jag är så trött idag, har haft en trevlig helg med min lillasyster. Mycket onyttigheter, en del träning och en del shopping har det blivit. Och så har vi tittat vidare på tapeter, nu är vi nere i två alternativ - ett steg på väg... Idag har jag ritat på väggarna i matrummet, ni får se mer av det en annan dag :)
Kram och godnatt, Malin.

2 kommentarer:

Gamla skolan-Jennie sa...

Jättefin! Älskar lampor, belysning gör ju så mycket!! Hoppas du får en fin vecka!

Kram Jennie

Elena sa...

Åh verkligen jättefin! Vad är det för märke? =)