tisdag 13 september 2011

En låååång bänk...

När vi renoverade vårt kök var rejält med bänkyta prioriterat, därför har vi vår matplats i rummet intill. I helgen kom vi äntligen till skott och oljade in bänkskivan och när alla saker var bortplockade insåg jag hur gott om bänkutrymme vi faktiskt har.
Nu är bänkskivorna fina igen. De är i massiv ek och vi har oljat in dem med en olja med vitt pigment i för att få dem ljusa och fina.
Idag har varit en toppendag! En journalist och fotograf har varit här och gjort reportage till tidningen Allas, och ikväll när jag kollar min blogg ser jag att jag har fått så fina kommentarer plus en bloggaward! Mer om bloggawarden kommer i nästa inlägg, måste klura lite på hur jag ska ta hand om den...
Tack för tips om tapeter, jakten fortsätter! :)
Kram Malin

4 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Åhhhh vad avundsjuk jag blir på så mycket yta i köket!! Vårt kök är pyttelitet och trångt! Men man kan inte få allt...hihi;)Ha en fin kväll. Kraaaam Anetthe

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Den blev verkligen FINA!
OJ, vad nyfiken jag blev!! Måste hålla koll imorgon!! :) Spännande!!
Kram fina du!

Anna sa...

Hej! Roligt att ha hittat hit till din fina blogg! Vilket härligt hus ni bor ni!

Underbart med mycket bänkyta i ett kök! Vi satsade också på det när vi byggde nytt för ett knappt år sedan!

Ha en strålande onsdag!

Petra-Lantlig Charm sa...

Ja den var riktigt lång! Annat än den fisbänken jag har här hemma. Blir lite avis på dig, för du kan ju baka på bänken, hihi!

Ha en skön kväll!

Kram Petra